بزرگترين طرح امنيتي دنيا با مشاركت كاربران اينترنت كليد خورد

شنبه 7 اردیبهشت 13

از مهمترين ابعاد طرح جهاني InfectedorNot، دسترسي ساده و رايگان كاربران اينترنت به راهكارهاي مكمل حفاظتي و افزايش قدرت دفاعي در تجهيزات رايانه اي آنهاست. 


يك شركت ارائه كننده خدمات و راهكارهاي امنيتي، مديران شبكه و كاربران خانگي اينترنت را به مشاركت در يك طرح عظيم امنيتي با عنوان InfectedorNot فراخواند. 


شركت Panda Security كه پيش از اين، نسخه آزمايشي اين طرح بزرگ را با همكاري Google و به مدت يكسال به اجرا درآورده بود، نسخه اصلي و رسمي آن را از ابتداي ماه جاري ميلادي در اختيار كليه كاربران اينترنت قرار مي دهد. 


بنا بر اعلام پاندا يكي از مهمترين دلايل طراحي و ارائه اين پروژه امنيتي، تحقيقات و بررسي هاي انجام شده در طول سال 2007 ميلادي و قبل از آن بوده ست كه نشان مي دهد بيش از 23 درصد از رايانه هاي خانگي و نيز حداقل 72 درصد از شبكه هاي محلي در سرتاسر جهان،‌ علي رغم استفاده از ابزار و نرم افزارهاي حفاظتي به روز شده، به نحوي با نفوذ و الودگي ناشي از كدهاي مخرب رايانه اي مواجه بوده اند. 


هدف اصلي اين طرح برآورد مستمر و ارتقاء سطح امنيت اطلاعات رايانه اي عنوان شده است؛ هرچند كه نزديك شدن به يك سامانه امنيتي استاندارد به شكل تحت وب و مستقل از سيستم و نيز تشكيل يك جبهه متحدجهاني عليه خرابكاران اينترنتي، از توجه متخصصان پاندا دور نمانده است. 


با شركت در طرح امنيتي InfectedorNot، كاربران خانگي و مديران شبكه هاي محلي از مزايايي چون بهره گيري رايگان از ابزار مكمل حفاظتي، افزايش قدرت دفاعي در جلوگيري از نفوذ و فعاليت كدهاي مخرب، بررسي دوره اي سيستم ها و شبكه هاي رايانه اي و ارزيابي وضعيت امنيتي آن ها،‌كشف و پاكسازي ويروس هاي فعال و غيرفعال و نيز رديابي حفره هاي امنيتي و آسيب پذيري هاي مهم برخوردار مي شوند. اما به هر ترتيب پاندا اعلام كرده است كه مهمترين تأثير اين طرح در آينده، ايجاد محدوديت در انتشار كدهاي مخرب جديد، پيشگيري از وسعت افزايش تخريب و نيز ارتقاء شاخص هاي امنيت اطلاعات در رايانه هاي خانگي و شبكه هاي سازماني خواهد بود.