انتخاب برندگان مزايده‌ VoIP و پرداخت ضمانت‌ پنج ميليارد توماني توسط شركت‌ها

شنبه 16 شهریور 1387

شركت‌هاي تراشه‌ي سبز، ضحي كيش و پيشگامان كوير يزد به‌عنوان برندگان مزايده‌ي VoIP شدند كه شركت تراشه‌ي سبز با بالاترين پيشنهاد به عنوان برنده‌ي اول اين مزايده انتخاب شد.


محمدباقر ظهوري‌فر - مدير عامل شرکت ارتباطات زيرساخت - در گفت‌و‌گو با ایسنا با بيان اين مطلب و اين كه از حدود سه ماه پيش يعني از نخستين روز خردادماه کار بررسي اسناد مدارک ارايه شده در زمينه VoIP - تلفن اينترنتي - در کميته‌ي تخصصي در نظر گرفته شده براي اين منظور آغاز شد گفت: شركت‌هاي برنده بايد ضمانت‌نامه‌ي 5 ميليارد توماني بپردازند.


او گفت: شركت‌ها بايد به دنبال تامين تجهيزات مورد نظر رفته و آن‌ها را خريداري كنند كه براي انجام اين كارها و تامين مبلغ مورد نياز فرصتي يك ماهه به آن‌ها داده شده است.


وي هدف از برگزاري مزايده را استفاده از فن‌آوري‌هاي نوين ارتباطي براي ارايه‌ي سرويس مطلوب و با قيمت مناسب‌تر به مشترکان عنوان كرد.


ظهوري‌فر با بيان اين كه تلاش‌ براي برگزاري اين مزايده از يک سال و نيم پيش آغاز و مقرر شده انتقال ترافيک وارده و صادره بين‌الملل به شرکت‌هاي توانمند خصوصي واگذار شود؛ درخصوص چگونگي اجراي فني اين طرح نيز تصريح كرد: بر اساس طرح تدوين شده تلاش مي‌شود كه حتي‌الامکان براي هر يک از شرکت‌ها يک کد دسترسي در شبکه تعريف شود و آن‌ها نيز مي‌توانند پس از انجام بازاريابي در سطح کشور، نسبت به انتقال ترافيک‌هاي موجود از داخل به خارج و برعکس اقدام کنند.


مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اين كه شركت‌هاى متقاضى از لحاظ مشخصات فنى، مالى و توان نيروى انسانى مورد ارزيابى قرار گرفتند، گفت: مشخصاتي از قبيل توانمندى مالى، بازرگانى، سوابق كارى، سيستم فنى و طرح تجارى و همچنين مشخصات طرح پيشنهادى براى حمل ترافيك از قبيل سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد استفاده و امكانات كنترل مونيتورينگ و مهندسى ترافيكى و كشورى از جمله شاخص‌هاى ارزيابى شركت‌هاى حاضر در مزايده بود.


گفتني است از ميان 84 شرکتي که اسناد مزايده VoIP شركت ارتباطات زيرساخت را خريداري کرده بودند، تنها هفت شرکت به تکميل اسناد و پاکت‌هاي مزايده اقدام کردند كه در نهايت سه شركت به عنوان برنده انتخاب شدند.