اعتراض علمی به نحوه توزیع حق رای در انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

شنبه 20 مهر 1387 05:36:

 - علیرضا علمی -نايب رئيس انجمن شرکت‌‏هاي اينترنتي و نامزد انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور- طي نامه‌‏اي به رمضانعلی صادق زاده شیخان -دبيرکل سازمان نظام صنفي رايانه‌‏اي- اعتراض خود را به شیوه برگزاری انتخابات اين سازمان و شیوه توزیع حق رای بین شرکتهای عضو اعلام کرد.


به گزارش ایستنا در این نامه که نسخه ای از آن برای ایستنا ارسال شده است، علمي آن را با جمله "حق را بگوئيد حتي اگر به ضرر شما باشد" آغاز کرده و آورده است:


احتراما" همانطوریکه مستحضر میباشید قریب یک هفته تا برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه ای استان تهران باقی است . بنا بر اعلان اسامی  شر کتهای دارای حق رای در سایت  سازمان و کمی تامل در تعداد آراء هر شرکت ، به این واقعیت می رسیم که شیوه توزیع آراء بصورت عادلانه و منطبق با موارد مشابه در سایر مجامع صنفی ،  سه هزار اتحادیه ثبت مجمع امور اصناف و حتی سازمانهائی چون نظام پزشکی ، نظام مهندسی و ... نمی باشد .


در ساختار فعلی 32 شرکت بیش از 300 رای در اختیار دارند و شیوه توزیع آراء مشابه شرکتهای سهامی است آنکه سرمایه بیشتری دارد حق رای بیشتری و ثانیا" اینکه تاثیر میزان مبالغ پرداختی حق عضویت در تعداد آراء از مواردی است که در آئین نامه اجرائی بدان اشاره نگردیده است .با این اوصاف عده قلیلی سرنوشت جمع کثییری را در دست میگیرند ،سازمان قطبی شده و دچار آفت میگردد .


همانطوریکه در سایر انتخابات کشور نیز قانونگذار اینگونه عمل ننموده است ، در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس هم ما بین افراد چه از نظر سن ، ثروت و حتی سواد و فرهیختگی تبعیضی نیست . در  انتخابات هیئت نمایندگان اتاقهای بازرگانی هم سالیان سال است تجار با یک رای انتخاب مینمایند .اصولا چه در قوانین صنفی و چه در قانون تجارت شهروند درجه یک و دو  نداریم .

به گزارش ایستنا در پایان این نامه آمده است: لذا از حضرتعالی در جایگاه مسئول اجرائی این انتخابات تقاضا دارم تا وقت باقی است با بهره گیری از ظرفیتهای قانونی موجود نسبت به اصلاح این شیوه به شیوه عادلانه " هر شرکت ایرانی یک رای " اقدام لازم را مبذول فرمایید تا خدای ناکرده این تلقی در اذهان ایجاد نگردد که بیش از نیمی از آراء بصورت هدفمند در اختیار دسته ، گروه و یا باند خاصی قرار گرفته است.
یقینا" با  تحقق اصلاحات فوق الاشاره محاسبات افرادی که بدنبال مهندسی آراء و برگزاری انتخابات با نتیجه ای از پیش تعیین شده می باشند بهم خواهد ریخت .