شهرداری تهران از سال آینده رسما از دکل‌های مخابراتی عوارض می‌گیرد

دوشنبه 21 بهمن 1387

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز"سه شنبه" در جلسه علنی خود لایحه دو فوریتی را تصویب کرد که بر اساس آن شهرداری تهران از سال آینده از دکل ها و آنتن های مخابراتی محدوده پایتخت عوارض می گیرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس این لایحه که به استناد ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شده ،شهرداری بر مبنای ضریب کاربری ، ارتفاع ساختمان، عرض معبر و قیمت منطقه ای مصوب دکل های نصب شده مخابراتی، عوارض دریافت خواهد کرد.
مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در جریان بررسی این لایحه میزان درآمد سالانه شهرداری تهران از محل اخذ عوارض از دکل ها و آنتن های مخابراتی را 30 تا 40میلیارد تومان اعلام کرد.
سید مناف هاشمی تاکید کرد: شهرداری در ارائه این لایحه هم به تامین بخشی از درآمد های پایدار شهرداری و هم بر عوارض و تاثیرات زیست محیطی نصب دکل های مخابراتی از شهر توجه کرده است.
بر اساس تبصره 1 این لایحه عوارض مذکور حداقل 400هزار راله و حداکثر چهار میلیون رالآ محاسبه خواهد شد.
در تبصره دوم این لایحه نیز تاکید شده است برای نصب هر دکل در صورت عدم رعایت منظر شهری معادل 20درصد مازاد بر مبلغ مذکور محاسبه وصول خواهد شد.
معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه شهرداری باید در دریافت عوارض های دکل و آنتن مخابراتی به مسائل و مشکلات زیست محیطی این آنتن ها نیز توجه کند، اظهار داشت: نصب این دکل ها در محدوده شهری و بخصوص در نزدیکی محل سکونت شهروندان عوارض بسیاری داشته و آثار سوئی بر شهروندان دارد.
وی اظهار داشت: شهرداری تهران باید ساماندهی دکل ها و آنتن های مخابراتی را نیز انجام دهد تا از نصب این دکل ها در هر نقطه ای از شهر جلوگیری شده و حقوق شهروندان رعایت شود.